Базовою емоційною потребою дитини і дорослого є відчуття спокою і безпеки. Для дитини важливим бути під опікою надійного дорослого, який  надає безпечне середовище для життя, росту та розвитку. Дитина може пережити будь-яку ситуацію, якщо поряд стабільний дорослий. Тому надважливо педагогічним працівникам та батькам зрозуміти та стабілізувати свій емоційний стан, уникати тривожних розмов, ділитися своїми побоюваннями, страхами при дітях. 
З дітьми важливо говорити про надзвичайні ситуації для того, щоб інформація, яку вони можуть отримати під час тренування та навчання щодо попередження виникнення різного роду надзвичайних ситуацій, не шокувала й не травмувала їх. Дітям потрібно наголошувати, що всі негаразди тимчасові. Розмова має бути спокійною, без підвищення голосу чи різких висловлювань. Якщо дитина задає питання, у жодному випадку не можна їх лишати без відповіді. Не отримавши пояснення про те, що турбує, дитина може дофантазувати, зробити хибні висновки з почутого на вулиці, побачено по телевізору або в інтернеті. 
Підготовка робить стрес дитини «керованим», виводить зі стану травматичної безпорадності та вразливості. Варто протиставляти тривозі продуктивні дії, злагоджений та багаторазово відпрацьований алгоритм дій додає впевненості, робить ситуацію контрольованою для дітей і для та дорослих.
Окрім того, дорослі мають розмовляти з дітьми про безпеку не тому, що має статися щось небезпечне, а щоби «натренувати м'яз безпеки» (Світлана Ройз), відчувати свою силу в будь-якій складній ситуації й почуватися захищеними.
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ ДО ВИКОРИСТАННЯ
© 2020-2021 рік