ЗІБРАТИ ПО ШМАТОЧКАХ: ­­
10 переконливих причин полюбити пазли та інші головоломки
Настільні ігри і головоломки відносяться до таких типів дозвілля, які начебто і не напружують, і розважають, і, разом з тим, допомагають розвиватися. Дорослі можуть знайти для себе не менше користі, ніж діти. Дослідники знайшли у пазлів і завдань на логіку 10 різних позитивних ефектів. Пропонуємо вам дізнатись більше про їхню користь.
©MARKO BLAZEVIC / UNSPLASH
Тренування пам'яті
Складання пазлів допомагає поліпшити існуючі зв'язки між нейронами головного мозку і стимулює утворення нових. Завдяки цьому, ми розвиваємо швидкість реакції і тренуємо пам'ять. Пазли особливо гарні для прокачування короткочасної па­м’я­ти. Від неї залежить наша здатність запам'ятовувати колір і форми, а також зіставляти фрагменти із загальною картиною.
Уміння швидко вирішувати проблеми
Змагання з друзями стимулюють нас справлятися із завданнями не тільки якісно, але і швидко. Тому командні ігри сприяють розвитку таких цінних навичок, як оперативне рішення проблем і критичне мислення, які є конкурентною перевагою в кар'єрі.
Головоломки змушують нас вчитися на власних помилках і проявляти креативність в пошуку рішення. Таке вміння також буде на користь будь-якого співробітника.

Розвинуте візуальне і просторове сприйняття
У пошуках не вистачаючих фрагментів для пазла ми повинні утримувати в голові інформацію про загальнукартину і здогадуватися, як швидше зібрати головоломку, виходячи з прогалин. Така практика допомагає покращити візуальне і просторове сприйняття. Уміння ефективно орієнтуватися в просторі і запам'ятовувати деталі особливо важливо для архітекторів, інженерів, хіміків, художників і хірургів.
Додаткові можливості для саморозвитку
Багато сучасних ігр надають нам також можливість дізнатися щось нове. Наприклад, кросворди або головоломки зі словами допоможуть розширити лексичний запас і протестувати свою пам'ять на знання відомих фактів.
Підвищити свій IQ
Згідно з дослідженням американських вчених з Мічиганського університету, пазли допомагають тренувати «гнучкий інтелект», який має на увазі ситуативне навчання і абстрактне мислення. Один з експериментів показав, що лише 25 хвилин в день, проведені за грою в пазли, здатні підвищити показник IQ на чотири одиниці.
Профілактика деменції і хвороби Альцгеймера
Навіть якщо ви скептично ставитеся до тестів на рівень інтелекту, вам буде корисно знати, що головоломки підтримують когнітивні здібності в тонусі і служать для профілактики деменції і хвороби Альцгеймера. Пазли можуть пом'якшити вплив хвороби на мозок, позитивно впливаючи на пам'ять, швидкість реакції і логіку. Медики знайшли існування зв'язку між кількістю років, проведених за корисними іграми, і ризиком розвитку хвороби Альцгеймера. Чим більше ви навантажуєте свій мозок головоломками, тим міцніше він буде в старості.
Покращення настрою
Не секрет, що здатність впоратися з викликом і виграти, приносить задоволення. Пазли стимулюють викид дофаміну - нейротрансмітера, що відповідає за радість і почуття оптимізму в нашому організмі. Його рівень також впливає на пам'ять, концентрацію і мотивацію.
Зниження рівня стресу
Щоб зібрати складну картинку з 200 деталей, доведеться з головою зануритися в завдання і забути про все інше. Перебирання дрібних фрагментів і концентрація на головоломці, допомагає відволіктися від тривоги і розславитися. Так що пазли - це ще і відмінний спосіб зняти стрес.
Уважність до деталей
Справитися з пазлом вдасться, тільки якщо спрямувати всю свою концентрацію: адже багато фрагментів виглядають схожими і потрібно бути уважним до деталей. Звичайно, завжди є метод підбору, але він більш повільний і виснажливий, ніж уміння найти звідсутній шматок картинки.
Здатність до співпраці
Дослідник з Єльського університету стверджує: спільна копітка робота над складною головоломкою - ефективний спосіб налагодити комунікацію з колегами або знайомими. Гру можна сприйняти як тренування по командній роботі і вмінню злагоджено працювати.
Інформаційне джерело: https://zeh.media/praktika/igry/6329048-11-ubeditelnykh-prichin-polyubit-pazly-i-drugiye-golovolomki?utm_source=telegram&utm_medium=social&utm_campaign=pazly--horoshiy-sposob-snizit-uroven-s&fbclid=IwAR0SQQP_b19ZAxMgJp-5AhOZNpxXN-hX9jNBH1rV65xvU4Me1Quijk3soRM
корисні додатки
для інтелектуального розвитку дітей
Кожен школяр хоча б раз в житті чув, що ігри на телефонах забирають надто багато часу. А його потрібно проводити з розумом і за навчанням! Пропонуємо вам познайомитись з такими іграми для смартфонів, які допомагають розвивати мислення, пам'ять, увагу, вчать грати в шахи та багато чого іншого. Іноді витрачати на них потрібно не більше десяти хвилин в день.
Бажаємо корисної та цікавої роботи з гаджетами! :)
Інформаційне джерело: https://mel.fm/poleznyye-prilozheniya/264319-spatial_thinking_app; https://mel.fm/igry/2019784-games_for_students
Фото: https://www.digger.ru/news/8-iz-10-samyx-populyarnyx-za-5-let-ios-prilozhenij-prinadlezhat-apple-google-i-facebook
 
логічні ігри­­ з папером та ручкою
Пропонуємо вашій увазі всім відомі, але вже трохи підзабуті, логічні ігри і стратегії. Для того щоб в них зіграти, нічого, окрім паперу, ручки та кмітливості, вам не потрібно.
1. «Морський бій».
У двох гравців є по аркушу паперу в клітинку. Кожен повинен намалювати два квадрати - 10 × 10 клітинок. На обох квадратах зверху позначте кожну клітину буквою в алфавітному порядку, а з лівого боку - цифрою. Перший квадрат - це ваше поле (тобто море), а другий - вороже.
Кожен з гравців повинен намалювати в своєму квадраті по 10 кораблів:
1 чотирипалубний,  2 трипалубних,
3 двопалубних, 4 однопалубних.
Одна палуба - одна клітина (кожен корабель виглядає як прямокутник, що складається з потрібної кількості клітин). Кораблі малюються в довільному порядку.
Коли малюнок готовий, гравці по черзі починають стріляти один в одного. Наприклад, один гравець називає номер клітини: «А8». Якщо в цій клітці будь-яким чином присутній корабель у другого гравця, той повинен сказати, що він поранений або вбитий (якщо корабель виявився однопалубний). Якщо в клітці «А8» немає корабля, другий гравець говорить: «Повз!»
Той, кого поранили, пропускає ходи до тих пір, поки суперник не помилиться і не потрапить повз. У себе в другому квадраті точками потрібно відзначати клітини, де у суперника немає кораблів, а хрестиками - куди ви вже поцілили. У першому квадраті - тобто на вашому полі - відзначайте місця, куди поцілив ваш суперник. Виграє той, хто швидше знищить всі ворожі кораблі.
2. «Бики та корови».
Грають дві людини. Кожен учасник загадує число, для початку - тризначне, наприклад 784. Суперник робить хід і висловлює своє припущення: «Ти загадав число 976?» Той, хто загадав, повинен відповісти: «Одна корова!». Цифра 7 вгадана, але вона вказана на другому місці, а її загадали в числі – на першому. Отже близько, але не точно. Тож, цифра 7 - «одна корова».
Коровами називають цифри, які присутні в числі, але стоять не на своєму місці, а биками - вгадані цифри з числа, які знаходяться рівно на тій позиції, на якій і в задуманому числі. Наприклад, якби той, хто вгадує, припустив, що загадане число «564», то суперник мав би йому відповісти: «Один бик!». Тобто цифра 4 стоїть на третьому місці і її точно вгадали. Одже вона – «бик». Якщо учасник, який вгадує, не називає жодної вірної цифри, суперник повинен відповісти: «Порожньо». Зате після цього відразу зрозуміло, яких цифр в числі точно немає.
Далі все залежить тільки від вашої логіки. З її допомогою ви зможете визначити, де яке число знаходиться, задаючи правильні питання. Виграє той, хто першим повністю відгадає число суперника. Коли ви пристосуватися, можна брати довші числа або навіть слова. Головне - спочатку розібратися і не заплутатися.
3. «Нескінченні хрестики-нулики».
Правила звичайних хрестиків-нуликів ви, звичайно, знаєте. Але гра настільки проста, що в ній дуже просто передбачити результат. Набагато цікавіше, якщо межі у поля для гри визначені не намальованою лінією, а кінцем листка в клітинку.
Ставте з суперником по черзі хрестики і нулики за звичайними правилами. Але на цей раз виграє той, хто збере п'ять хрестиків або нуликів по діагоналі, вертикалі або горизонталі, а не три. Ускладнювати правила, звичайно, теж можете ви самі. До речі, той, хто оточений і кому більше нікуди ходити (наприклад, закінчився аркуш паперу), теж програє.
4. «Крапки».
Гра чимось нагадує хрестики-нулики. Вам знадобляться ручки різних кольорів і папір в клітинку. Розмітьте ігрове поле - намалюйте площину параметрами 10 крапок в довжину і 10 в ширину, орієнтуйтеся по клітинам.
Далі гравці по черзі обводять в багатокутники будь-яку кількість точок, кожен - своєю ручкою, щоб простіше було потім рахувати. Фігури не можуть між собою перетинатися, але можуть бути різного розміру і форми. Хто зібрав більше фігур, той і виграв. Пам'ятайте, що своїми фігурами можна перегороджувати шлях супернику.

Інформаційне джерело: https://mel.fm/igry/8516023-pen_paper_games
Використані фото: ru.pinterest.com
5. «Танчики».
Аркуш паперу (для початку краще в клітинку) складіть н Так ви отримаєте аркуш, схожий на листівку. Одна сторона належить вам, інша - вашому супротивникові. Кожен малює на своїй половині танки - можна зобразити прямо справжні, а можна обмежитися умовними квадратами. Малюйте акуратно, щоб зображення не перебилось на зворотному боці. Танки можуть бути спрямовані в різні боки і перебувати в будь-якій частині поля. Гравці повинні намалювати однакову кількість танків.
Коли всі танки розставлені на своїх місцях, гравці по черзі починають стріляти. Снаряд повинен вилітати в тому напрямку, куди дивиться танк, на яку відстань - вирішуєте ви. Візьміть фломастер, маркер або ручку і позначте місце, куди потрапив снаряд. Зі зворотного боку листка місце повинно відбитися. Якщо воно відбилося на танку суперника, вам нараховується бал. Виграє той, хто швидше поцілить в усі танки противника.
Навчання вдома: рекомендації для батьків
Із 12 березня більшість закладів освіти пішли на тритижневий карантин через епідемію коронавірусу. Тож перед батьками і педагогами постало питання, як забезпечити дітям навчання у цей час. Освітній процес дистанційно буде результативним не лише за умови ефективної організації педагогічної діяльності, а й завдяки сприятливим умовам, створеним для дітей вдома.
Як у період тривог заспокоїти своїх дітей, а також зробити так, щоб удома вони не закинули навчання і водночас не відчували себе напружено? Практичні рекомендації надає сімейна і дитяча психологиня Світлана Ройз.
 
       Як мотивувати дитину до навчання                          під час карантину
Перебуваючи вдома на карантині, діти сприймають його як канікули. Це сприяє розслабленню і бажанню розважатися, та аж ніяк не вчитися. Проте, навіть за таких умов навчання, необхідно продовжувати, щоб потім не виникло суттєвих труднощів у «наздоганянні» навчального матеріалу.
Як же мотивувати дитину до навчання під час карантину? Ось низка рекомендацій, які можуть стати вам у пригоді.
1. Стимулюйте дитину до навчання, керуючись її мотивами навчальної діяльності.
Найкращим мотивом навчальної діяльності є пізнавальний, за якого дитина навчається тому, що їй цікаво пізнавати дійсність і отримувати задоволення від своїх інтелектуальних зусиль. Таких дітей не потрібно стимулювати до навчання, для них воно є природнім, як невід’ємна і приємна частина їхнього життя.
За утилітарного мотиву дитина навчається тому, що розраховує отримати від цього певну вигоду. Якщо це стосується вашої дитини, ви можете стимулювати її до навчання під час карантину, надаючи їй натомість певні блага, які мають для неї важливе значення, які задовiльняють її потреби. А потреби, як і мотиви, теж бувають різні. Уважні батьки знають усі потреби, які мають їхні діти.
Якщо ви з цим ще не розібралися, то саме час. Випишіть усі потреби, які на даний час має ваша дитина. Їх потрібно виписати, а не просто обдумати, для того, щоб згадати та взяти до уваги їх усі, а також краще усвідомити. Адже саме на них ви й будете робити акцент, стимулюючи свою дитину до навчання, як під час карантину, так і в подальшому. Зверніть увагу, що мова йде не про базові людські потреби: в їжі, відпочинку тощо. Говориться про потреби, зав’язані на інтересі: перегляд мультфільмів або фільмів, відеоігри, нові іграшки чи модний одяг, похід або поїздка в цікаве для дитини місце тощо.
Це може бути якийсь один цінний для дитини подарунок, наприклад, нова іграшка. Або ж можна розробити цілу систему заохочень. Наприклад: почитав параграф – отримав перегляд мультфільма; виконав вправу – можеш пограти у відеогру. Але, за комп’ютером (а під цим словом ми маємо на увазі усі ґаджети) дитині не слід проводити більше 10-20 хв. за один раз залежно від віку.
Соціальний мотив навчання відображається у почутті обов’язку дитини чи в переконанні, що так добре, як вона, це завдання не виконає ніхто. Якщо ваша дитина має цей мотив, можна піти на хитрість, попросивши пояснити вам її навчальний матеріал, у якому ви не розбираєтесь. Та перед цим дитині самій потрібно буде його вивчити.
Такі діти особливо чутливі до похвали. Тож хваліть дитину за кожне виконане завдання і за відповідальність, із якою вона навчається навіть під час карантину. Зауважуйте також, що вчителі сподiваються, що вона буде сумлінно виконувати завдання.
Професійний мотив навчання, яким можуть керуватися учні переважно старших класів, а також студенти, полягає у тому, що людина навчається задля свого успішного професійного майбутнього, адже здобуті знання планує використовувати в професійній діяльності.
Тож для дітей, які мають цей мотив навчання, підійдуть заохочувальні фрази типу: «Незважаючи на карантин, ти маєш продовжувати заняття, щоб стати хорошим професіоналом», «Сідай за навчання, адже тобі потрібно добре здати ЗНО, щоб піти навчатися далі туди, куди ти хочеш» і т. ін.
Деякі діти навчаються через страх покарання за неуспішність. Це найгірший із мотивів, адже вiн є гарним підґрунтям для розвитку страху перед новими починаннями та ризикованими кроками в дорослому житті, які могли б привести до успіху.
Ознакою мотиву престижу в навчанні є те, що дитина, гарно навчаючись, намагається завдяки цьому посісти певне місце в класі та школі загалом, отримати авторитет в очах учнів і вчителів.
Якщо ви впізнаєте в цьому свою дитину, тодi під час карантину стимулюйте її до навчання, періодично повторюючи фрази на кшталт: «Ось закінчиться карантин і тоді подивишся, хто у вас у класі найкраще читає», «Усі так не хочуть навчатися під час карантину, а ти прийдеш до школи з найкращими знаннями» тощо.
2. Стимулюйте дитину до навчання, показуючи власний приклад.
Наразі на карантині знаходяться не лише діти, але й батьки. Всім відома фраза «Діти нас не чують. Діти на нас дивляться». Тож точно так само, як ваша дитина має продовжувати навчання під час карантину, ви маєте продовжувати свою роботу за тим же графіком і розпорядком. З ранку й до вечора в домі має бути створена атмосфера активної діяльності (професійної і навчальної).
3. Варто створити розпорядок дня на час карантину. Дорослі та діти мають прокидатися у звичний «докарантинний» час, робити зарядку, снідати та приступати до виконання своїх навчальних і професійних обов’язків, інтенсивність яких зменшується з наближенням вечора, та лягати спати також у звичний час.
Навчання під час карантину має відбуватися у вранішні години, коли організм дитини найбільш підготовлений до інтелектуальної роботи.
Як показує практика, найбільшу проблему під час карантинного навчання складає читання. Якщо завдання із математики або мови дитина може виконати відносно швидко, то читання великих обсягів матеріалу викликає у дитини протест, як внутрішній, так і зовнішній. Задля вирішення цієї проблеми на допомогу знову поспішає особистий приклад. Сучасні діти не читають тому, що сучасні батьки не читають.
Якщо в домі немає книг, якщо дитина ніколи не бачила своїх батьків із книжкою в руках, як їй зрозуміти, для чого потрібно читати? Ви можете взяти якусь книгу, пов’язану з вашою професійною діяльністю, сісти поруч із дитиною і читати. Або ж читати її книгу разом із нею.
Можна попросити дитину почитати в слух, обговорюючи, аналізуючи прочитане. Це сприяє не тільки карантинному навчанню, але й емоційному зближенню, якого, на превеликий жаль, так часто не вистачає дітям і батькам.

Інформаційне джерело: http://osvita.ua/school/72588/?fbclid=IwAR0LljZuX9AwPp4aUIdOyaCJZVvo2pkpFa9wABrIIHNtuMMopyuulwFYPHY
© 2019-2020 рік